ورود به جانویس

چطور پول پس‌انداز کنیم؟

چطور پول پس‌انداز کنیم؟
چطور پول پس‌انداز کنیم؟

ممکن است بارها تصمیم گرفته باشید برای آینده‌ی دور یا نزدیک پول پس‌انداز کنید؛ اما در این کار شکست خورده‌اید.

«می‌خواهم با شروع سال جدید بیشتر از قبل پس‌انداز کنم.»

«می‌خواهم بدون بدهی زندگی کنم»

«می‌خواهم برای بازنشستگی شروع به پس‌انداز کنم»

این جملات آشنا نیستند؟ این‌ها همگی اهداف ارزشمندی هستند؛ اما احتمال اینکه به آن‌ها عمل کنیم و موثر باشند، کم است. احتمالا شما هم مانند خیلی از افراد، هر سال اهداف این چنینی را برای خودتان تعیین می‌کنید اما در آن‌ها پیشرفت کمی دارید یا هیچ پیشرفتی ندارید.

کمتر از یک ماه دیگر سال جدید شروع می‌شود. نکاتی که در ادامه آورده شده است را با دقت بخوانید تا سال ۱۴۰۰، سالی برای رسیدن به اهداف مالی باشد.

به جای پول پس‌انداز کردن دستی، تعیین کنید که ماهیانه یا هفتگی مقدار پس‌اندازی که می‌خواهید، به طور خودکار از حساب جاری شما به حساب پس‌انداز انتقال داده شود.

به سیستم‌ها اعتماد کنید نه قدرت اراده

گاهی اوقات بین کاری که ما دوست داریم انجام دهیم و هدفی که تعیین کرده‌ایم، تفاوت وجود دارد. تصور کنید هدف شما این بوده که ماهیانه ۳۰۰ هزارتومان پس‌انداز کنید؛ اما دیدن کفشی زیبا به همین قیمت، قدرت اراده‌ی شما را قلقک می‌دهد!

راهی که می‌تواند شما را از این دو راهی‌های سخت نجات دهد، کمک گرفتن از سیستم‌ها و نرم‌افزارهاست. به جای پول پس‌انداز کردن دستی، تعیین کنید که ماهیانه یا هفتگی مقدار پس‌اندازی که می‌خواهید، به طور خودکار از حساب جاری شما به حساب پس‌انداز انتقال داده شود.

این مطلب برای پرداخت خودکار قبوض هم کارآمد است. در این صورت می‌توانید مطمئن شوید که بدهی‌های شما بیشتر نمی‌شوند و سیستم‌ کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

بر روی عادت‌ها تمرکز کنید نه نتایج

برای دستیابی به اهداف مالی، بهتر است برای خودتان عادت‌هایی کارآمد در نظر بگیرید. این عادت‌ها می‌توانند روزانه، هفتگی یا ماهیانه باشند. تمرکز کردن بر روی نتایج دور و مبهم، ممکن است شما را از پس‌انداز کردن دور کند.

برای مثال قصد دارید با خانواده به مسافرت بروید. بهتر است به خودتان قول بدهید که در شروع هر هفته، مقداری پول را ذخیره می‌کنید. در این صورت بعد از مدتی می‌بینید که خواسته‌ی شما تحقق پیدا کرده است. دنبال کردن عادت‌هایی مشخص و مفید است که باعث پیشرفت ما می‌شود.

انعطاف‌پذیر باشیم و رویکرد خود را در مواقع لزوم تغییر دهیم

انعطاف‌پذیر باشید

شرایط ما با گذشت زمان تغییر می‌کند، چرا اهدافمان را بروزرسانی نکنیم؟ بهتر است انعطاف‌پذیر باشیم و رویکرد خود را در مواقع لزوم تغییر دهیم. ممکن است در موقعیتی قرار بگیریم که اهداف گذشته دیگر اهمیت نداشته باشند و این اتفاق بدی نیست!

پس یک روز در ماه را در نظر بگیرید و اهداف مالی خود را بازنگری کنید. در هر زمان الویت‌های ما تغییر می‌کنند و فردی موفق است که بتواند خود را با آن‌ها سازگار کند.

متعهد باشید نه کمال‌گرا

هر کسی حق اشتباه کردن دارد. سعی نکنید همیشه بی‌نقص باشید. وقتی اشتباهاتی در زمینه‌ی مالی می‌کنید، تسلیم نشوید و به توانایی‌های خود متعهد بمانید. علی‌رغم اشتباهات و چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستید، برای خود ارزش قائل باشید. در این صورت است که می‌توانید به اهداف مالی خودتان برسید.

در هر مرحله پیشرفت‌های خود را در نظر داشته باشید. این کار به شما انرژی خواهد داد و باعث می‌شود با انگیزه‌ی بیشتری اهداف مالی خود را دنبال کنید.

شما برای رسیدن به اهداف مالی خود، از چه شیوه‌هایی نتیجه گرفته‌اید؟

منبع: www.success.com

حانیه خانی

من حانیه خانی هستم. خواندن و نوشتن در زندگی‌ام نقش پررنگی دارند. اگر در این مسیر به یک سوال از ذهن‌تان پاسخ دهم برای من کافی‌ست..

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها