ورود به جانویس

آیا لینک‌های یوتیوب را در سایر شبکه‌های اجتماعی قرار بدهیم یا نه؟

قرار دادن لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی
قرار دادن لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی

آیا تابه‌حال سعی کرده‌اید یک ویدئوی یوتیوب را در شبکه اجتماعی دیگری تبلیغ کنید و از نتایج آن بی‌خبرید؟ این مقاله پانویس با آزمایش این موضوع برای شماست. پس با ما همراه باشید.

فیلم‌گرفتن با دوربین‌های ساده  می‌تواند خیلی راحت یک محتوای ویدئویی برای شما بسازد. هرچند شاید تمام فیلترهای سرگرم‌کننده و ابزارهای ویرایشی را که در تلفن‌های همراه وجود دارد را نداشته باشد. تماشای فیلمی از کودک نوپا گرفته یا رانندگی دوستتان  با ماشین در بیابان است، می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد در واقع شما می‌توانید نسخه  VHS این فیلم‌ها را به کسی که علاقه‌مند به تماشای این فیلم‌ها است نشان دهید. به‌خاطر بسپارید که به این کار می‌گویند بازاریابی هدفمند در ساده‌ترین شکل آن.

بااین‌حال، امروزه گزینه‌های زیادی برای ساخت ویدئوهای خانگی وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر ده‌ها مکان برای رهاکردن آثار اصلی فیلم شما وجود دارد. شما می‌توانید آن را مستقیماً در فیس‌بوک آپلود کنید، یک اکانت TikTok ایجاد کنید، آن را در لینکدین پست کنید، توییت کنید یا آن را به یک استوری اینستاگرام تبدیل کنید. البته گزینه دیگری هم وجود دارد که بسیاری از ما آن را انجام می‌دهیم؛ ویدئوی خود را در یوتیوب آپلود کنید و به‌سادگی لینک آن را در تمام پلتفرم‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

قرار دادن لینک در یوتیوب

آیا روش قراردادن لینک یوتیوب منطقی به نظر می‌رسد، یا نه؟ خب، به‌اشتراک‌گذاری یک URL کار خوبی است . انتخاب فیلم‌بردارانی که حداکثر دسترسی را می‌خواهند، درحالی‌که بینندگان را به یک منبع محتوای منحصربه‌فرد هدایت می‌کنند. اما آنچه شما می‌خواهید و آنچه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهند همیشه یکسان نیست.

نظریه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی (عمدتاً فیس‌بوک، لینکدین و توییتر) به پست‌هایی که از محتوای ویدئویی منحصربه‌فرد برای آن پلتفرم استفاده می‌کنند، بیشتر اهمیت می‌دهند. شایعات حاکی از آن است که لینک به ویدئوهای یوتیوب در واقع ممکن است توسط الگوریتم‌های دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جریمه شوند.


آیا ارسال لینک‌های یوتیوب در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باعث دسترسی کمتر خواهد شد؟

حتی با اینکه زمان زیادی صرف تحقیق و تجزیه‌وتحلیل الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی شده است، اما رفتار شبکه‌های اجتماعی ممکن است گاهی اوقات غیرقابل‌تشخیص باشد.

الگوریتم‌های این سایت‌ها برای پاداش‌دادن به کاربرانی طراحی شده‌اند که رفتار خاصی دارند. به‌عنوان‌مثال، ما می‌دانیم که الگوریتم فیس‌بوک بیشتر به پست‌های عکس‌دار اهمیت می‌دهد تا پست‌های متنی، و اینستاگرام نیز به ریلزها اهمیت بیشتری  می‌دهد؛ بنابراین منطقی است که این پلتفرم‌ها نوعی محتوایی را که نمی‌خواستند تشویق کنند، مانند لینک دادن به سایت ویدئویی دیگر، را نادیده بگیرند.

یوتیوب پیش‌گام به‌اشتراک‌گذاری آسان ویدئو بود که در سال ۲۰۰۵ با این ایده تأسیس شد که «مردم عادی از اشتراک‌گذاری ویدئوهای خانگی خود لذت می‌برند». اما در سال ۲۰۲۳، هر سایت رسانه اجتماعی امکان آپلود و ارسال ویدئو را به کاربران می‌دهد. پس بنابراین، هر سایت رسانه اجتماعی، محتوای خاصی از کاربران خود می‌خواهد.

لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی

پس با این تفاسیر نظریاتی که سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر یا لینکدین ممکن است دسترسی لینک‌های یوتیوب را در مقایسه با محتوای بارگذاری شده بومی را محدود کنند، منطقی است. اما هیچ منطقی لزوماً تأیید نمی‌کند.


روش‌شناسی

برای آزمایش اینکه آیا لینک‌های یوتیوب دسترسی محدودی دارند یا خیر، به سه پلتفرم رسانه اجتماعی مختلف رفتم تا پست‌هایی را ایجاد کنیم که بتوانیم مقایسه کنیم. هر پست یا یک URL یوتیوب یک محتوای متنی، یک تصویر یا یک ویدئوی آپلود شده مستقیم است.

لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی چگونه است
لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی خوب است ؟

آیا دنبال‌کنندگان لینکدین، توییتر و فیس‌بوک از هجوم فعالیت‌های مبتنی بر ویدئو گیج شده یا ترسیده‌اند؟ احتمالاً.

اما به نقل از شکسپیر: “شما نمی‌توانید بدون شکستن چند تخم‌مرغ علم بسازید.”

و در نهایت، معیاری که ما در اینجا به دنبال آن هستیم، دسترسی است، نه تعامل با رسانه‌های اجتماعی، بنابراین حتی اگر رئیس شما نظری در مورد و یحیوی کمدی که به اشتراک گذاشته‌اید، نظری نگذاشته باشد، باز هم خوب است.

روش قرار دادن لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی
لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی
لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی چیست

ما در آزمایشی شش بار در هر پلتفرم پست گذاشتیم: سه لینک یوتیوب، سه پست بدون لینک. به نظر شما صاحبان رسانه‌های اجتماعی کدام را می‌پسندند؟

لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی

پست‌های دارای لینک‌های یوتیوب نسبت به پست‌های بومی دسترسی کمتری به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی داشتند.

ازآنجایی‌که این آزمایش تماماً در مورد تعیین میزان دسترسی به این پست‌ها بود، ما از دسترسی (برداشت‌ها) به‌عنوان معیار موفقیت (عدم وجود آن) استفاده می‌کنیم.

در توییتر، توییت‌های بدون لینک یوتیوب ما به‌مراتب بیشتر از توییت‌های لینک‌های یوتیوب تأثیر داشتند.

لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی چگونه است؟

مطالب مرتبط: آیا توییت‌های دارای لینک تعامل کمتر و دسترسی کمتری دارند؟

در لینکدین، پست‌های ما به‌طورکلی بسیار بیشتر از توییتر دسترسی پیدا می‌کردند، اما محتوای غیر لینکی یوتیوب قطعاً از پست‌های URL یوتیوب پیشی گرفتند.

جدول آمار لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی

اعداد در اینجا داستان کاملاً واضحی را بیان می‌کنند: اشتراک‌گذاری لینک یوتیوب در توییتر، فیس‌بوک یا لینکدین منجر به کاهش دسترسی می‌شود.

لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی را یاد بگیریم

بااین‌حال، این فوق‌العاده تعجب‌آور نیست، این‌طور است؟ حتی اگر از بازی‌کردن در زمینه رسانه‌های اجتماعی کاملاً راحت هستید، هر پلتفرمی در نهایت آرزو می‌کند که ای‌کاش تنها و تنها عشق واقعی شما باشد. کاربرانی که محتوای خود را مستقیماً آپلود می‌کنند، برای وفاداری شیرین و شیرین خود پاداش دریافت می‌کنند.

پست‌های URL یوتیوب برای یک حساب تجاری معتبر با تعداد زیادی دنبال‌کننده چگونه عمل می‌کنند؟

تیم تحقیق ما قبلاً یک ویدئوی طولانی را آزمایش نکرده بود، بنابراین مطمئن نبودیم که نتایج چه خواهد بود. ما ویدئویی را گرفتیم که در پاییز در فیس‌بوک و لینکدین به آن لینک داده بودند و آن را به‌صورت بومی برای اشتراک‌گذاری مجدد آپلود کرده بودیم.

عکس در اینجا چیزی است که پیدا کردیم.

لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی چیست
جدول لینک های یوتیوب در شبکه های اجتماعی

هیچ کلمه دیگری برای آن وجود ندارد: نتایج شگفت‌انگیز بود. «و ویدئوی لینک شده در نوامبر ارسال شد، درحالی‌که ویدئوی بومی دو روز پیش پست شد. من فکر می‌کنم نتایج لینکدین یک شاخص کلیدی از آنچه کارشناسان اجتماعی گفته‌اند است: شبکه‌های اجتماعی به پست‌های لینک شده فشار نمی‌آورند.

تیم ما آزمایش مشابهی را برای فیس‌بوک امتحان کردند، جایی که متوجه شدند برداشت‌ها برای ویدئوی لینک شده در واقع بالاتر از ویدئوی بومی است، حتی اگر نرخ تعامل در ویدئوی بومی به طور قابل‌توجهی بالاتر باشد.

«ویدئوی لینک داده شده [یوتیوب] از ماه نوامبر منتشر شده است که می‌تواند دلیل افزایش بازدیدهای ویدئو باشد.» بااین‌حال، این واقعیت که نرخ تعامل در ویدئوی بومی بسیار بالا است، نشان می‌دهد که در مدت‌زمان کوتاهی به طور گسترده توزیع شده و تنها در دو روز ۲۳۵ بار مشاهده شده است.


این نتایج چه معنایی دارد؟

الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی احتمالاً محتوای ویدئویی بومی را بر URLهای یوتیوب ترجیح می‌دهند

اگر به دنبال حداکثر دسترسی برای محتوای ویدئویی خود هستید، ممکن است بهتر باشد آن فیلم را مستقیماً در هر پلتفرم به‌صورت جداگانه آپلود کنید. حداقل اگر این آزمایش کوچک رسانه اجتماعی نشان‌دهنده روند بزرگ‌تر باشد.

به‌طورکلی سعی کنید از انواع لینک‌ها در پست‌های اجتماعی خودداری کنید.

این توصیه به طور خاص برای افرادی است که به دنبال دسترسی و تعامل هستند. اگر هدف شما هدایت ترافیک به وب‌سایتتان است، لطفاً نادیده بگیرید.

  • آزمایش: آیا توییت‌های دارای لینک تعامل کمتر و دسترسی کمتری دارند؟
  • آزمایش: آیا پست‌های لینکدین با لینک تعامل و دسترسی کمتری دارند؟

سعی کنید تیزرها یا کلیپ‌هایی را بارگذاری کنید که بینندگان را به یوتیوب هدایت می‌کند.

اما شاید استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما حول محور افزایش مخاطبان صفحه یوتیوب شما باشد. اگر چنین است، سعی کنید تیزرها یا تکه‌هایی را ایجاد کنید که می‌توانید آن‌ها را در پلتفرم‌های دیگر آپلود کنید تا بینندگان را به نسخه کامل در «Tube» هدایت کند. این روش بهترین کار است: دسترسی الگوریتمی، مخاطب متمرکز.

برای بهینه‌سازی دسترسی ارگانیک، رعایت الگوریتم ضروری است

ایجاد محتوای عالی بخش مهمی از دستیابی به افراد زیاد و ایجاد تعامل باکیفیت است.  سعی کنید آخرین تغییرات مربوط به الگوریتم‌های پلتفرم‌های موردعلاقه‌تان را به‌روز نگه دارید تا مطمئن شوید که پست‌های خود را به بهترین نحوه می‌توانید بهینه‌سازی ‌کنید. به‌این‌ترتیب، حتی اگر نیاز به پست‌کردن یک لینک یوتیوب داشته باشید، تمام کارهای ممکن را برای دستیابی به حداکثر دسترسی ارگانیک انجام می‌دهید.

امیدوارم در این مقاله جواب سؤالتان یعنی آیا قراردادن لینک‌های یوتیوب در سایر شبکه‌های اجتماعی خوب است یا نه؟ را گرفته باشید.

نسرین نیک‌نژاد

من نسرین هستم.
ورزشکاری که عاشق نوشتن هست و یا نویسنده‌ای که عاشق ورزش کردن.

به هرحال به دنیای پر از دویدن و نوشتن من خوش آمدید.❤❤❤

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها