ورود به جانویس

۷ ابزار رایگان برای ایجاد یک ویدیوی حرفه‌ای در یوتیوب

7 ابزار رایگان برای ایجاد یک ویدیوی حرفه‌ای در یوتیوب
7 ابزار رایگان برای ایجاد یک ویدیوی حرفه‌ای در یوتیوب

یوتیوب یکی از بهترین و بزرگترین پلتفرم‌ها برای کسب درآمد و به نمایش گذاشتن خلاقیت شما است. بااین‌حال برای افرادی که تاکنون در این پلتفرم فعالیتی نداشته‌اند، ممکن است دشوار به نظر برسد. همراه ما باشید تا متوجه شوید که کار با این پلتفرم بسیار آسان است.

اگر شما فرد خلاقی هستید، ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که به خلاقیت شما شکل می‌دهد تا ویدیوهایی بی نقص و حرفه‌ای ایجاد کنید؛ به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله منابع رایگان و مفید را جمع‌بندی کنیم.

Canva برای ایجاد مقدمه و انتهای ویدیو

Canva برای ایجاد مقدمه و انتهای ویدیو

یک ویدیوی قوی در یوتیوب باید دارای مقدمه‌ی مناسب، بدنه‌ی عالی و انتهای خوب باشد. مقدمه‌ اعتبار ویدیو را نشان می‌دهد و یک فضای خوب برای معرفی برند و نام تجاری شما می‌باشد در حالی که پایان ویدیو برای نمایش محتویاتی همچون «از تماشای شما متشکریم» یا «ویدیوهای دیگر ما را دنبال کنید» و یا حتی می‌توانید نام تجاری خود را نیز به نمایش بگذارید.

اگر تازه شروع به فعالیت کرده‌اید؛ بهتر است از قالب‌های آماده برای ایجاد مقدمه و انتهای خوب استفاده کنید. ما به شما Canva را توصیه می‌کنیم که دارای قالب‌هایی مینیمال و هنری با رنگ و بویی زیبا می‌باشد. علاوه‌براین می‌توانید این قالب‌ها را با توجه به رنگ اصلی برند خود سفارشی سازی کنید یا لوگو را به آن اضافه نمایید. این قالب‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را ویرایش یا دانلود کنید.

سایر گزینه‌ها:

Animaker برای ساخت انیمیشن

Animaker برای ساخت انیمیشن

از دیگر المان‌های بصری جذاب، انیمیشن‌ها هستند. انیمیشن‌ها می‌توانند به صورت کارتونی، توضیح دهنده و متنی باشند که هر کدام به نوبه‌ی خود نگاه بینندگان را به دنبال دارند. انیمیشن‌ها زمانی از اعتبار بالایی برخوردار هستند که یک فرآیند پیچیده را با ویدیوی خود توضیح دهند؛ بنابراین به سادگی می‌توان گفت بهتر است محتوای آن ادغامی از سرگرمی و تعامل باشد تا نیاز یک ویدیوی حرفه‌ای را برآورده سازند.

برای افزودن انیمیشن به ویدیوهای خود می‌توانید از Animaker استفاده کنید که قالب‌های رایگان و قابل تنظیم برای تبریک، رزومه‌ی متحرک، مطالب بازاریابی و ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد؛ همچنین می‌توانید با استفاده از ویرایشگر داخلی آن برای سفارشی سازی انیمیشن‌ها استفاده کنید و حتی می‌توانید آن‌‌ها را دانلود کرده و در سایر شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید.

سایر گزینه‌ها:

Kapwing برای قالب‌های سابسکرایب

Kapwing برای قالب‌های سابسکرایب

شما برای پیشرفت کانال یوتیوب خود به سابسکرایبرها نیاز دارید؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که با یک الگوی جذاب این درخواست را از مخاطبین خود بخواهید؛ در نتیجه یکی از مهم‌ترین عناصر در یک ویدیوی حرفه‌ای به شمار می‌رود.

دکمه‌ی سابسکرایب از مخاطبین می‌خواهد که بخش‌های دیگر ویدیوها را دنبال کنند و یا در صورت آپلود یک محتوای جدید اعلان دریافت کنند؛ بنابراین اغلب یک فراخوان صوتی یا متنی با مضمون «فراموش نکنید سابسکرایب را فشار دهید» یا «به کانال ما ملحق شوید» همراه است.

با استفاده از Kapwing می‌توانید از قالب‌های آماده‌ی زیبا برای درخواست خود استفاده کنید. دکمه‌ی سابسکرایب متحرک برای یک ویدیوی حرفه‌ای مناسب است.

سایر گزینه‌ها:

Youtube Audio Library برای صدای پس زمینه‌ی ویدیوها

Youtube Audio Library برای صدای پس زمینه‌ی ویدیوها

نمی‌توان منکر تاثیر موسیقی بر زیباتر شدن ویدیوها شد به ویژه در مواقعی که بین صحنه‌ها و موضوعات مختلف جابه‌جا می‌شوید استفاده از موسیقی می‌تواند تضمینی بر تاثیرگذاری بیشتر محتوا باشد. برای ساخت یک ویدیوی حرفه‌ای لازم است بدانید که استفاده از هر دو مهارت شنیداری و تصویری می‌تواند نقش مهمی را ایفا کنند. برای بهره‌مندی از موسیقی می‌توانید به Youtube Audio Library مراجعه کنید؛ لازم به ذکر است که تمامی محتواهای صوتی این کتابخانه رایگان می‌باشند. علاوه‌براین می‌توانید برای انتخاب یک آهنگ مناسب فیلترهایی را اعمال کنید تا از تنوع کم کنید؛ همچنین با ستاره‌دار کردن هر آهنگ آن را به یک پوشه‌ی جدا منتقل کنید.

سایر گزینه‌ها:

Audacity ابزاری رایگان برای ویرایش صدای موجود در ویدیو

Audacity ابزاری رایگان برای ویرایش صدای موجود در ویدیو

در بعضی مواقع مجبور به ویرایش صداهای درون ویدیو می‌شوید؛ به عنوان مثال قرار است بعضی از زمان‌ها را صحبت کنید یا صدا را کم و زیاد نمایید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا صداهایی را که می‌خواهید در ویدیو استفاده کنید ویرایش یا اصلاح نمایید. یکی از ابزارهای رایگان سازگار با سیستم عامل ویندوز، iOS و لینوکس Audacity می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا کیفیت صدا را بهبود ببخشید به صداهای موجود در ویدیو افکت جدید اضافه کنید؛ به‌علاوه که رابط کاربری آسانی نیز دارد و آموزش خاصی نیاز ندارد.

سایر گزینه‌ها:

DaVinci Resolve ابزاری رایگان برای ویرایش ویدیوها

DaVinci Resolve ابزاری رایگان برای ویرایش ویدیوها

برای ایجاد فیلم‌های یکپارچه نیاز به یک ابزار ویرایش خواهید داشت. ویرایش یک ویدیو تنها اضافه کردن برخی بخش‌ها و حذف برخی از قسمت‌های نامناسب نیست بلکه مهارتی است که به شما این امکان را می‌دهد همه‌ی عناصر یک ویدیو را با هم ترکیب کنید و به جریان کار خود وارد نمایید. DaVinci Resolve یکی از ابزارهای کاربردی برای ایجاد ویدیوهای باکیفیت و عالی می‌باشد تا بتوانید به سادگی در هر پلتفرمی از جمله یوتیوب آن را به اشتراک بگذارید. این ابزار یک پکیج کامل برای تصحیح رنگ‌ها، جلوه‌های بصری ارائه می‌دهند؛ همچنین ابزارها و پلاگین‌های ابتکاری زیادی در این ابزار وجود دارد که می‌توانید بهره مند شوید.

سایر گزینه‌ها:

Dropbox برای ذخیره‌سازی انواع فایل‌ها

Dropbox برای ذخیره‌سازی انواع فایل‌ها

ساخت ویدیو موجب می‌شود تا شما به یک فضای ذخیره‌سازی با حجم بالا نیاز داشته باشید؛ به ویژه باید تمام ویدیوها در نسخه‌ی اصلی و ویرایش شده را درون فایل‌های منظمی قرار دهید. مهم‌ترین آیتم برای ذخیره‌سازی این است که شما دسترسی آسان به صورت آفلاین، آنلاین و در هر زمان به فایل‌ها داشته باشید. ابزار Dropbox یکی از محبوب‌ترین‌ها برای ذخیره‌سازی فایل‌ها می‌باشد که امکان همگام‌سازی آن روی سایر دستگاه‌ها نیز وجود دارد؛ بنابراین هر تغییری را اعمال کنید روی تمامی فایل‌ها اعمال خواهد شد؛ همچنین می‌توانید با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سایر گزینه‌ها:

در نهایت به عنوان تکمیل کننده‌ی این قابلیت‌ها لازم است بدانید برای ورود به دنیای تولید محتوای ویدیویی باید ابتدا کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید سپس به تبلیغ کانال خود در سایر شبکه‌های اجتماعی بپردازید و به آن‌چه ترند است توجه ویژه‌ای داشته باشید و از ایده‌های دیگران الهام بگیرید. باید بدانید کسی در یوتیوب برنده می‌شود که ایده‌ی جدید و جذابی برای ارائه داشته باشد؛ همچنین نام منبع را نیز حتما ذکر کنید.

از فیلم‌ها و موسیقی‌های رایگان بدون حق امتیاز استفاده کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید در غیر این صورت محتوای شما از یوتیوب حذف خواهد شد.

آیا تا به حال از این ابزار رایگان استفاده کرده‌اید؟ تجربه‌ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها