ورود به جانویس

۱۴ برنامه برای ساخت کلاژ اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

در این مقاله قصد داریم بهترین برنامه‌ها را برای ساخت کلاژهای اینستاگرامی معرفی کنیم که به شما کمک می‌کنند به راحتی و با سرعت بالا پست‌های زیبا و جذابی بسازید که مورد پسند فالورهایتان قرار گیرند.


حتما تا الان از هیجان انتشار یک عکس در اینستاگرام خود لذت برده‌اید. اکنون وقت آن است که با قدرت ساخت کلاژهای اینستاگرام، عکس‌های چندتایی خود را برای دو، سه یا حتی چهار برابر کردن لذتتان آماده کنید. برای اینکه گاهی اوقات، تنها یک عکس جذاب نمی‌تواند مدل موی جدید، لباس‌های بهاره یا حتی مجموعه‌ای از طوطی‌های سخنگو را به نمایش بگذارد. اینجاست که می‌توانید با یک کلاژ دیجیتال، چندیدن تصویر را در یک تصویر به شکل جسورانه‌ای به نمایش بگذارید. برای این کار می‌توانید مستقیما از حالت stories create کلاژهای اولیه برای استوری اینستاگرام‌تان بسازید.

اما برای اینکه کلاژهایتان حرفه ای‌تر شوند یا نمونه‌ای برای فید اصلی خود بسازید، لازم است به برنامه‌هایی خارج از اینستاگرام دسترسی داشته‌باشید.

در ادامه برای کمک به ایجاد کلاژ عکس با ظاهری حرفه‌ای‌تر برای اینستاگرامتان، ابزارهای طراحی گرافیکی را معرفی خواهیم کرد.


۱۴ برنامه ساخت کلاژ برای اینستاگرام

A Design Kit

برنامه ویرایش عکس حرفه‌ای A Color Story چند سال پیش از ابزار طراحی گرافیکی خود یعنی A Design Kit استفاده کرد و به یک برنامه کلاسیک فوری تبدیل شد. این مدل اساسا در پی هر لیستی که از بهترین برنامه‌های اینستاگرام انجام می‌دهیم ظاهر می‌شود. قالب‌های طراحی این امکان را به شما می‌دهند که کلاژهایی با بافت، شکل‌ها، خطوط مختلف و رنگ‌های زیبا داشته‌باشید. در نهایت عناصری مانند استیکرها و فونت‌های مورد تایید اینستاگرام، رنگ نهایی را اضافه می‌کنند.

Unfold

این برنامه متعلق به Squarspace و دارای صدها الگو است تا ویدیوها، عکس‌ها و متن‌های شما را با کلاژهای جذابی که می‌سازید شیک‌تر کند. Unfold همچنین دارای افکت‌ها و فونت‌های سرگرم کننده‌ای است که پست‌های شما را پاپ می‌کند. فیلتر‌های از پیش تعیین شده حرفه‌ای نیز حال و هوای منحصر به فردی را به تصاویر شما می‌بخشند.

Over

Over به صورت روزانه مجموعه قالب‌های مدرن و عناصر گرافیکی و متنی و چشمگیر خود را به‌روزرسانی می‌کند. بنابراین همیشه موارد جدیدی وجود دارد که ساخت کلاژ اینستاگرام شما عالی پیش رود. ابزارهای ویرایش عکس نیز مستقیما در برنامه تعبیه شده‌اند. بنابراین می‌توانید مانند یک فتوشاپ کار حرفه‌ای بدون نیاز به تجربه قبلی، لایه‌بندی و… تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

Mojo

علاوه بر یک مجموعه عظیم از الگوهای طرح‌بندی کلاژهای شیک برای اینستاگرام، ویژگی انیمیشنی Mojo بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌دهد! در این مورد عکس‌های مورد علاقه شما به صورت پویا و متحرک و یا با عناصر گرافیکی خاص شکل می‌گیرند. زمان بندی و اجزای عکس‌ها را می‌توانید به دلخواه تغییر دهید تا طرح‌های از پیش بارگذاری شده را سفارشی سازی کنید.

Tezza

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق فضاهای قدیمی هستند؟ پس Tezza احتمالا برنامه رویاهای شما باشد. الگوها از مجلات دهه ۹۰ و تابلوهایی با حال و هوای y2k و سینماهای قدیمی الهام می‌گیرند. پوشش‌های بافتی مانند گرد و غبار و کاغذ معمولی به کلاژ شما حس عمق و بعد می‌دهند. اگر حتی میل به چیزی پویاتر و متحرک‌تر دارید می‌توانید یک کلاژ ویدیویی با جلوه‌های ویژه بسازید.

Piccollage

حال و هوای Piccollage بیشتر می‌تواند به حال و هوای آلبوم‌های خانه مادربزرگ شباهت داشته‌باشد. اما به نظر می‌رسد که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر بدون قضاوت آن را دوست دارند. هزاران گزینه شبکه برای ترکیب سریع چندین تصویر در دسترس است. اما الگوهای مضمونی که در دسترس هستند باعث می‌شوند مناسبت‌های فرخنده و بزرگداشت‌ها و جشن‌ها (جشن هالویین) آسان‌تر شوند. در این برنامه استیکرها و پس زمینه‌های جدید هر هفته اضافه می‌شوند. بنابراین مجموعه ای از ابزارهای جدید برای اجرای منظم خواهید داشت.

Picjoint Jointer

Jointer از نظر فنی فقط یک کلمه نیست! اما با ده‌ها ترکیب شبکه ای (مرتب شده براساس زیباترین‌ها) در اختیار شما قرار دارد. با این برنامه دیگر کسی به زبان انگلیسی اهمیت نخواهد داد! اجازه دهید تصاویر صحبت کنند. زبان شما پس زمینه‌های طرح دار و رنگی هستند که گزینه‌ای سرگرم کننده برای کمک به برند سازی کلاژ شما خواهند‌‌ بود.

SCRL

برای داشتن کلاژهایی با کیفیت بالاتر، SCRL را دانلود کنید! این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که یک تصویر پیمایش یکپارچه برای ویژگی‌های اینستاگرام خود بسازید (فرمتی که در واقع توسط الگوریتم fyl اینستاگرام دارای امتیاز است) و بسیار چشمگیر است.

تصاویر یا ویدیوهای موردعلاقه خود را در یک گرافیک عظیم قرار دهید و سپس  SCRL آن را خرد می‌کند تا برای آپلود کلاژ آماده شود.

Collage Maker

قبل از هرچیزی باید بگوییم که برنامه‌های زیادی به نام (Collage Maker) وجود دارد.(برای پیدا کردن برنامه اصلی آن را با سئوی اصلی سرچ کنید.) اما برنامه مورد بحث ما برنامه اصلی است.

در این برنامه بیش از ۲۰۰۰۰ هزار ترکیب برای کلاژ عکس‌های شما وجود دارد. همه گزینه‌های شبکه‌ای که می‌توانید رویای آن‌ها را داشته‌باشید، به علاوه قالب‌های مختلفی از جمله قلب‌های تپنده، صورت‌های در حال بوسیدن یا گلبرگ‌های گل نیز وجود دارد. با این حال اگر احساسات جسورانه‌ای دارید، می‌توانید ویدیوها را در کلاژهای خود قرار دهید و حتی به آن‌ها موسیقی اضافه کنید.

Layout from instagram (۱۰

برنامهLayout from instagram، یکی از برنامه‌های رسمی کلاژ از خود اینستاگرام است. ولی این که باید برای دسترسی به این ویژگی و طراحی چند عکس، یک برنامه جداگانه را دانلود کنید آزار دهنده‌ٔ‌است. ولی خب همینه که هست! بنابراین باید عکس‌های مورد علاقه‌تان را در شبکه های مختلف ترکیب کنید و پس از اتمام مستقیما آن‌ها را به قسمت ایجاد استوری در اینستاگرام منتقل کنید.

Story Art (۱۱

فیلترهای شیک، قالب‌های متحرک استوری، استیکرها و گیف‌ها همه گزینه‌های قالب‌بندی ویرایش Story Art هستند که با خلاقیت شما به نمایش گذاشته می‌شوند. تایپوگرافی شیک و جزئیات طراحی جالب اینفلوئنسر مانند قاب‌های پولاروید مصنوعی، راهی سریع و آسان برای ساخت کلاژهای متداول برای فید اصلی استوری‌ها یا ریلزهای شما را ارائه می‌دهد.

Story chic (۱۲

این برنامه ۱۰ میلیون بار دانلود شده و موفق به کسب رتبه ۴۰۴ ستاره در فروشگاه پلی‌استور شده‌است. بنابراین منصفانه است که بگوییم Story chic یکی از برنامه‌های مورد علاقه طرفداران است. بیش از ۵۰ قالب و هزاران فونت و فیلترهای از پیش تعیین شده باعث می‌شوند فرصت کافی برای خلاقیت شما وجود داشته‌باشد.

Story luxe (۱۳

بیشتر قالب‌های کلاژ Story luxe که تعدادشان کم هم نیست، به شکلی طراحی شده‌اند که شبیه نوارهای چاپ فیلم‌های قدیمی، زیبا و کلاسیک به‌نظر برسند. اگر این ظاهری است که به درد برند شما می‌خورد، می‌تواند برنامه‌ای برای تمام کلاژهای آینده اینستاگرام شما باشد. Story luxe همچنین دارای فونت‌های ویژه طراحی و فرصتی برای متمایز کردن محتوای شما از سایر برندهاست.

Picmonkey (۱۴

برنامه Picmonkey یک ابزار ویرایش آنلاین قوی است. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید طراحی گرافیکی خود را از طریق دسکتاپ‌تان انجام دهید کاملا به‌درد بخور است. این برنامه متعلق به shutterstock است اما می‌توانید تصاویر خود را (حتی از سایت‌های عکس استوک رایگان) بارگذاری کنید تا از هزینه‌های گزاف جلوگیری کنید. در عین حال از الگوهای براق Instacollage نیز استفاده کنید. علاوه بر آن در صورتی که بخواهید تصاویر و متن‌ها را نیز ترکیب کنید، طرح‌های این ابزار بسیار مفیدند.


نحوه ساخت کلاژ در اینستاگرام:

متاسفانه خبر بدی که وجود دارد این است که در این مقطع زمانی، هیچ راهی برای ساخت کلاژ برای فید اصلی اینستاگرام به طور مستقیم در آن وجود ندارد. (چرا صاحبان و مدیران اینستا اینقدر بی رحم هستند؟!)

با وجود همه این‌ها می‌توانید با استفاده از قابلیت ایجاد استوری اینستاگرام، یک کلاژ اولیه برای استوری‌های خود بسازید.

۱) برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی نماد + در بالای صفحه بزنید. گزینه استوری را انتخاب کنید.

۲) با این کار رول دوربین شما باز می‌شود. برای دسترسی به حالت ایجاد استوری، روی نماد دوربین ضربه بزنید.

۳) در سمت چپ صفحه، لیستی از نمادها را مشاهده خواهید کرد. سومی از بالا مربعی با خطوط که نماد Layout هست را انتخاب کنید.

۴) با انتخاب نماد Layout یک ربع از طرح روی صفحه نمایش باز می‌شود. از اینجا می‌توانید هر بخشی را با یک عکس جدید یا هرچیز دیگر از دوربین خود پر کنید.

روش اول) عکس بگیرید: برای گرفتن عکس، کافیست روی دایره سفیدی که در مرکز قسمت پایین صفحه نمایش قرار دارد بزنید تا عکس گرفته شود. هنگامی که عکس گرفته شود، فضای خالی گوشه سمت چپ بالا پر می‌شود. به گرفتن سه عکس دیگر ادامه دهید. برای حذف عکس و گرفتن عکس جدید، روی عکس ضربه بزنید و سپس نماد حذف را انتخاب کنید.

روش دوم) انتخاب عکس از رول دوربین: برای دسترسی به رول دوربین، روی نماد مربعی دوربین Rollpreview در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید و سپس عکسی را که می‌خواهید گوشه سمت چپ ربع بالا را پر کند انتخاب کنید. این کار را تا زمانی که هر ۴ عکس در صفحه نمایش ظاهر شوند ادامه‌دهید. برای حذف یا گرفتن عکس جدید، روی عکس قبلی ضربه بزنید و نماد حذف را لمس کنید.

۵) اگر می‌خواهید طرح بندی دیگری را انتخاب کنید، وارد حالت Layout شوید و روی نماد شبکه مستطیلی که دقیقا زیر نماد حالت چیدمان است، ضربه بزنید. با این کار یک منوی انتخابی باز می‌شود که می‌توانید سبک دیگری از شبکه را انتخاب کنید. روی سبک دلخواه خود ضربه بزنید و سپس هر بخش را با گرفتن عکس جدید یا تصویری از رول دوربین خود، همانطور که در بالا ذکر شد پر کنید.

۶) از کلاژ جدیدی که در اینستاگرام ساختید راضی هستید؟ در صورت راضی بودن برای تایید، علامت سند را بزنید و در صورت تمایل به اضافه کردن استیکر، متن یا افکت، به کار خود ادامه دهید. هنگامی که آماده انتشار بودید روی فلش در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.


من مطمئنم که شما مشتاق به ایجاد کلاژهای اینستاگرامی زیبا و رویایی هستید. بنابراین لطفا اجازه ندهید دیگران شما را متوقف کنند. اگر فرد خلاقی هستید، ممکن است در مورد نحوه برنامه‌ریزی اینستاگرام کمی تجدید نظر کنید. شما می‌توانید برای پست‌های خود، کلاژهای شگفت انگیز بسازید، آن‌ها را به داشبورد Hootsuite بفرستید تا منتشر شوند و سپس بنشینید و منتظر باشید تا جوایز تحسین برانگیزی به شما تعلق گیرد.

با استفاده از Hootsuite در اینستاگرام حضور پیدا کنید، پست‌ها را مستقیما در اینستاگرام برنامه ریزی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد آن‌ها را اندازه‌گیری کنید و سایر پروفایل های شبکه‌های اجتماعی خود را اجرا کنید! همه این کارها فقط با ایجاد یک داشبورد ساده انجام می‌شوند.

سوالات متداول

برای جذب و افزایش فالور در اینستاگرام چه کنیم؟!

با ساخت کلاژهای کلاسیک و جذاب با استفاده از برنامه های کاربردی معرفی شده در این مقاله می توانید به جذب و افزایش فالورهایتان کمک کنید!

الهه مصطفی زاده

سلام!
من الهه هستم...
دختری که عاشق share کردن اطلاعاتشه.
به دنیای پر محتوای من خوش‌آمدید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها