ورود به جانویس

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بازاریابی مدرن و یکی از ترفندهای فروش در اینستاگرام است. طبق گزارش Marketing Hub، در سال‌های اخیر ارزش این صنعت به بیش از ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

حدس بزنید امروزه کدام پلتفرم، رقیب فیس‌بوک که مهم‌ترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ محسوب می‌شد، است؟ بله درست حدس زدید، اینستاگرام!

اینستاگرام بهترین جایگاه را برای اینفلوئنسر مارکتینگ دارد و ۶۷ درصد از برندهای بزرگ دنیا آن را مهم‌ترین پلتفرم برای فروش در اینستاگرام گزارش کرده‌اند. استفاده از اینفلوئنسرها می‌تواند به تشویق فالوورهایتان به خرید محصول‌تان کمک بزرگی کند.

به گزارش Social Media Examiner:

بیش از ۴۰ هزار اینفلوئنسر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند که تمام جنبه‌های عمومی از جمله مد، زیبایی، سلامت و تندرستی، دکوراسیون منزل، غذا و موارد دیگر را پوشش می‌دهند.

اینفلوئنسرهایی با ده‌ها هزار یا میلیو‌نها فالوور مورد اعتماد هستند و می‌توانند به محصولاتی که برای فروش در اینستاگرام به آنها می‌دهید، اعتبار دهند. همچنین اینفلوئنسرها می‌توانند به جزء فروش در اینستاگرام به شما در موارد دیگری نیز کمک کنند. به طور مثال، اینفلوئنسرها با فالوورهای شما ارتباط برقرار می‌کنند و به نظر آنها اهمیت می‌دهند و این روشی برای ارزش دادن به برندتان است.

حالا که تا حدودی با اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ برای فروش در اینستاگرام پی برده‌اید، بیایید روش‌های مهم برای اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنیم.


مرحله شماره ۱: اینفلوئنسرهای مرتبط را برای فروش در اینستاگرام انتخاب کنید.

برای اینفلوئنسر مارکتینگ باید اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که تاحد امکان برای فروش در اینستاگرام‌تان مرتبط باشند.

به طور مثال، اگر کیف‌ دستی می‌فروشید و می‌خواهید با اینفلوئنسرهایی کار کنید که در این زمینه تبلیغ کنند باید افرادی را انتخاب کنید که در حوزه مد و فشن فعالیت می‌کنند تا بتوانند به درستی در مورد کیف‌های دستی صحبت کنند و راه‌های مختلف حمل آن را نشان دهند.

شاید بخش سخت برایتان، یافتن اینفلوئنسرهای مناسب باشد زیرا باید صدها حساب کاربری را بررسی کنید تا ببینید چه کسانی با کسب‌وکار شما مرتبط هستند و آیا آنها برای فالوورهای شما تأثیر دارند یا خیر؟   

یکی از راه‌های ساده برای این کار این است که هشتگ‌های برتر را در جایگاه خاص خود پیدا کنید و ببینید چه پست‌هایی پرطرفدار هستند. اغلب بخش اکسپلورر در اینستاگرام شامل پست‌هایی از اینفلوئنسرها می‌باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

به طور مثال، برای یک هشتگ خاص ( conversionrateoptimization#)، پست‌های بالای این بخش “محبوب‌ترین‌ها” هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

از IconoSquare برای پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا هشتگ‌ها را بر اساس محبوبیت، رشد، تعامل و موارد دیگر پیدا کنید.

تأثیر هشتگ بر اینفلوئنسر مارکتینگ

برای اینفلوئنسر مارکتینگ باید زمانی را برای مقایسه پروفایل‌های مختلف صرف کنید. خوشبختانه، ابزارهای مختلفی برای این ‌کار وجود دارد که می‌تواند فرایند تجزیه‌وتحلیل پروفایل‌های مختلف و شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب را برای شما به صورت خودکار انجام دهد.

این ابزارها که ابزارهای اینفلوئسر مارکتینگ نامیده می‌شوند، نتایج دقیقی را در مورد میزان دسترسی، ارتباط و تأثیرگذاری هر اینفلوئنسر به شما می‌دهند. در اینجا چند مثال وجود دارد:

ابزار ۱: Ninja Outreach

این شرکت میلیون‌ها اینفلوئنسر در پایگاه‌داده خود دارد. کافیست یک کلمه کلیدی را در قسمت سرچ Ninja Outreach تایپ کنید تا بتوانید هزاران اینفلوئنسر مرتبط را بر اساس کلمات کلیدی موردنظر خود پیدا کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

ابزار Ninja Outreach به شما کمک می‌کند تا اینفلوئنسرها را بر اساس هشتگ‌ها و همچنین تعداد فالوورهایشان فیلتر کنید. علاوه بر این، اطلاعات مهم در مورد هر اینفلوئنسر مانند آدرس وب‌سایت و شماره تماس آنها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.


ابزار ۲: Ifluenz

استفاده از ابزار Ifluenz بسیار ساده است. کافیست فقط یک حساب کاربری ایجاد کنید، معیارهای خود را انتخاب کنید و منتظر باشید تا اینفلوئنسرها محصول شما را در اینستاگرام تبلیغ کنند. با استفاده از این ابزار می‌توانید یک کمپین معمولی یا یک کمپین شخصی‌سازی‌شده را اجرا کنید.

از این ابزار برند Zalando برای تبلیغ یک جفت کفش کتانی جدید و هدایت ترافیک به وب‌سایت خود با استفاده از اینفلوئنسرهای مد استفاده‌ کرد. در نتیجه این اینفلوئنسر مارکتینگ، فالوورهای جدید در حساب اینستاگرام و مشترکین جدید در لیست ایمیل این شرکت اضافه شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ تعداد کاربران جدید در این کمپین به ۲۴۸ هزار نفر رسید که ۲۰۲۰۰ لایک و ۱۳۷۳ کامنت گذاشتند. ۹۰ درصد نظرات هم مثبت بود.


مرحله دوم: با اینفلوئنسر مارکتینگ، خرید در اینستاگرام را ترویج کنید.

پس از انتخاب اینفلوئنسرهایی که می‌خواهید با آنها کار کنید، برای اینکه چگونه آنها را به کاتالیزور برند خود در فروش در اینستاگرام تبدیل کنید، چند ایده وجود دارد:

تاکتیک ۱: تخفیف‌ها یا هدایا را از طریق اینفلوئنسرها تبلیغ کنید.

اینفلوئنسرها می‌توانند به کاربران انگیزه دهند تا محصولی را امتحان کنند. وقتی به فالوورهایتان تخفیف می‌دهید، فالوورهایتان ترغیب می‌شوند تا پیشنهادتان شما را برای خرید از محصول بررسی کنند.

سایت سومو مثالی از این روش اینفلوئنسر مارکتینگ است که در آن یک شرکت گوشت دقیقاً این کار را انجام داد. این برند با Kettle and Fire همکاری کرد تا محصول جدید یعنی عصاره استخوان مرغ را از طریق یک هدیه و تخفیف معرفی کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات مبتنی بر اینفلوئنسر مارکتینگ منجر به ۳۷۴ بازدید از این وب‌سایت و همچنین منجر به ۲۱ فروش با میانگین ارزش ۹۵ دلاری شد.

زمانی که یک اینفلوئنسر کد تخفیف را به اشتراک می‌گذارد، به فالوورها وسوسه‌ای برای خرید داده می‌شود که این امر اغلب باعث فروش بیشتر می‌شود.


تاکتیک ۲: روش‌های استفاده از محصول‌تان با زندگی روتین اینفلوئنسرها

قراردادن محصولات در یک فضای جذاب می‌تواند برای محتوای شما عالی باشد. اما زمانی مؤثرتر است که اینفلوئنسرها استفاده روزمره از محصول یا خدمات شما را در زندگی روتین خود قرار دهند. هنگامی که این روش را انجام می‌دهید، به اینفلوئنسرها آزادی عمل بدهید زیرا آنها روش‌های منحصربه‌فردی برای استفاده از محصول‌تان ارائه می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، اینستاگرامرهای مد اغلب هنگام نشان‌دادن لباس یا لوازم جانبی با ظاهر جدیدی در یک مهمانی این کار را انجام می‌دهند.

همچنین، اینفلوئنسرها می‌توانند نکاتی را در مورد طرز استفاده از آن محصول به فالوورهای اینستاگرام‌تان نشان دهند. فقط دقت کنیدکه محتوا توسط کاربران مجدداً به اشتراک گذاشته شود. این روش می‌تواند به فالوورهای شما این انگیزه را بدهد تا محصول شما را حتماً امتحان کنند.

عکس زیر سایت ThinkGeek را که از این استراتژی استفاده می‌کند را نشان می‌دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

این شرکت از انتشار محتوای کاربران خودکه محصولات را در هنگام استفاده به نمایش می‌گذارند، بسیار استفاده می‌کند.


تاکتیک ۳: میزبانی اکانت اینستاگرام روشی دیگر برای اینفلوئنسر مارکتینگ

محتوای اینستاگرام خود را با استفاده از اینفلوئنسرها برای گذاشتن محتوا در پیجتان درست کنید. اینفلوئنسرها می‌توانند با همکاری با فالوورهایتان در پست اینستاگرامتان، محتوا تولید کنند و به تبلیغ محصولتان در پیج خودتان بپردازند. اگرچه ممکن است این کار شامل تخفیف یا امتیازی برای فالوورهایتان نباشد و صرفاً جنبه تبلیغاتی برای محصول باشد.

به طور معمول، از قبل برند و اینفلوئنسر باید همکاری خود را تبلیغ کنند. Wendy Rowe که یک بلاگر در حوزه لوازم آرایشی است، با پیج اینستاگرام Sephora’s Instagram account این کار را انجام می‌دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

همچنین شرکت Birchbox، اشتراک ماهیانه را برای میزبانی اینستاگرام به خوبی انجام می‌دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

شرکت Birchbox با این روش، محتوا را به فالوورهای خود از طریق اینفلوئنسرها ارائه می‌کند و هدایا، محصولات جدید و موارد دیگر را اعلام می‌کند.

این روش به درخشش این برند کمک زیادی کرد و احتمالاً تأثیر مثبتی از اینفلوئنسر مارکتینگ بر فروش در اینستاگرام را نشان می‌دهد.


نتیجه‌گیری:

درآمدی که از تجارت در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورید به‌اندازه درآمدی که از وب‌سایت خود به دست می‌آورید مهم است زیرا اینستاگرام می‌تواند ابزاری ارزشمند برای افزایش فروش شما باشد.

تاکتیکی که در مقاله ذکر کردیم باعث می‌شود که فالوورهایتان احساس خوبی نسبت به محصول یا خدمات شما داشته باشند. همچنین به شما کمک می‌کند تا برخی موانع این پلتفرم را برای فروش پشت سر بگذارید.

نکته دیگر این که با اینفلوئنسر مارکتینگ مطمئن باشید، فالوورهای شما به زودی از شما خرید خواهند کرد زیرا با آنها رابطه خوبی برقرار می‌کنید و همچنین خرید از اینستاگرام را برای آنها لذت بخش کرده‌اید و خودتان نیز به فروش در اینستاگرام دست‌یافته‌اید.

تجربه شما در کسب درآمد از فروش در اینستاگرام چیست؟ آیا اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران، روش خوبی برای فروش در اینستاگرام است؟

لطفاً نظرات و تجربیاتتان را در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ برای ما بفرستید.

سوالات متداول

اینفلوئنسرها چگونه باعث فروش بیشتر در اینستاگرام می‌شوند؟

اینفلوئنسرها با مخاطبان هدف خود باعث می‌شوند تا اعتماد بیشتری برای فروش محصولتان ایجاد کنند، زمانی که محصولات موردعلاقه خود را به اشتراک می‌گذارند، احتمال خرید کاربران بسیار بیشتر می‌شود و فالوورهای اینستاگرام را به فروش در اینستاگرام تبدیل می‌کنند.

نسرین نیک‌نژاد

من نسرین هستم.
ورزشکاری که عاشق نوشتن هست و یا نویسنده‌ای که عاشق ورزش کردن.

به هرحال به دنیای پر از دویدن و نوشتن من خوش آمدید.❤❤❤

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها