ورود به جانویس

هر آن‌چه باید در مورد Impressions یوتیوب بدانید

اگر شما هم دوست­ دارید که چنل یوتیوب خودتان را داشته باشید و ویدئوهای شما مورد بازدید قرار بگیرند، مهم‌ترین معیاری که باید به آن توجه ­کنید Impressions یا تاثیرگذاری است. با جانویس در بررسی این معیار همراه باشید.

Impressions به ­چه معناست؟

Impressions یا تأثیرگذاری یک معیار است که می‌تواند به شما کمک­ کند ویدئوهای شما به افراد زیادی در سرتاسر یوتیوب نشان­ داده شود.

با بیش از ۲.۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان، یوتیوب می‌تواند محتوای ویدئوی شما را بیش از هر کانال ویدئویی دیگری در معرض دید قرار دهد.

اما تکیه بر دسترسی گسترده یوتیوب به تنهایی نمی‌تواند موفقیت چنل شما را تضمین کند.
شما حتما باید بدانید که چگونه نرخ بازدید ویدئوهایتان را افزایش دهید.

ما در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با چگونگی افزایش نرخ بازدید ویدئوها آشنا بشوید و نکات ارزشمندی را شما آموزش می‌دهیم.

Impressions یا تاثیر‌گذاری تعداد دفعاتی است که کاور ویدئو در تصیوری کوچک به کاربران نمایش داده می‌شود و درباره تعداد دفعات کلیک روی ویدئو و تماشای آن نیست.

Impressions به شما نشان می‌دهد که تصویر کوچک شما (کاور ویدئو) برای نمایش به دیگران چقدر کارآمد است. اگر نتوانید به اندازه کافی به تصویر کوچک ویدئو خود توجه کنید، احتمال کلیک و بازدید کم‌تری خواهید داشت.

چه چیزی به‌عنوان یک Impressions به حساب می‌آید؟

هر بار که یک تصویر کوچک ویدئویی حداقل ۵۰٪ روی صفحه کاربر برای بیش از ۱ ثانیه در YouTube قابل مشاهده است، یک Impressions حساب می‌شود.

کجا می‌توانید Impressions را در استودیوی یوتیوب مشاهده کنید؟

برای دیدن Impressions به یوتیوب خود بروید. اولین‌باری که به حساب یوتیوب استودیو خود دسترسی پیدا می‌کنید، باید آن را احراز هویت کنید.

پس از ورود به YouTube Studio، به نوار کناری سمت چپ بروید و روی Analytics کلیک کنید. تنظیمات پیش‌فرض شما را به نمای کلی داشبورد تجزیه‌و‌تحلیل YouTube شما می‌آورد. در کنار نمای کلی، روی Reach کلیک کنید تا Impressions خود را ببینید.

در زیر Reach، سایر معیارهای تجزیه‌و‌تحلیل یوتیوب را نیز خواهید یافت؛ از جمله‌ی این معیار‌ها می‌توان به نرخ کلیک نمایش‌ها، بازدیدها و بینندگان منحصر‌به‌فرد اشاره کرد.
در گوشه سمت راست بالا نیز می‌توانید تاریخ‌هایی را که می‌خواهید تجزیه‌و‌تحلیل کنید انتخاب کنید.

آیا Impressions مانند بازدیدهای YouTube است؟

در یوتیوب بازدید با نمایش‌ متفاوت است؛ زیرا بازدید تعداد دفعاتی است که شخصی ویدئوی YouTube شما را تماشا کرده است.
بنابراین، اگر تعداد بازدیدهای شما کم و تعداد Impressions زیاد است، این بدان معنا است که اکثر مخاطبان شما از منابع خارج از یوتیوب هستند.

نرخ کلیک بازدیدکنندگان در یوتیوب به چه معناست؟

نرخ کلیک در نمایش‌ها (CTR) یک معیار تبدیل است که نشان می‌دهد چه تعداد از نمایش‌های YouTube شما به بازدید تبدیل شده‌اند.

CTR بسیار مهم است؛ زیرا نشان می‌دهد که تصویر کوچک شما چقدر در جذب مخاطب برای کلیک کردن و تماشای ویدیوی شما مؤثر است. هم‌چنین یکی از معیارهایی است که سیستم یوتیوب برای نشان دادن محتوای شما به کاربران بیش‌تری در فیدها، جستجوها و ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب استفاده می‌کند. بنابراین هرچه CTR شما بیش‌تر باشد، شانس بیش‌تری برای اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب در پلتفرم خود دارید.

جدول ویدئوها

در جدول ویدئوها، تمام ویدئوهای نمایه‌های انتخاب شده در زمان انتخاب شده و نحوه عمل‌کرد آنها را مشاهده خواهید دید.

شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس تعداد بازدیدها یا تعاملاتی مانند لایک و نظر مرتب کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند بهترین ویدئوها را در کانال خود پیدا کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

در نگاه اول در عکس زیر مشاهده می‌کنید که ویدئوهای مرسدس بنز و بی‌ام‌و هر دو میزان بازدید بالایی دارند. می‌توانید تاریخ‌ها را برای ۳۰ روز تنظیم کنید، سپس جدول را بر اساس تعداد بازدیدها مرتب کنید تا بهترین ویدئوها را در ماه گذشته ببینید.
هم‌چنین می‌توانید تاریخ‌های سفارشی را برای دیدن قوی‌ترین ویدئوهای سال ۲۰۲۲ ازهر برند تا به امروز تنظیم کنید. هنگامی که در کنار سایر معیارها، مانند جدول معیارهای کلیدی بالا استفاده می‌شود، می‌توانید متوجه شوید که آیا استراتژی مرسدس بنز آن‌ها را در مرکز توجه کاربران نگه می‌دارد یا اینکه BMW می‌تواند عمل‌کرد بهتری را داشته باشد.

معیارهای خصوصی با Quintly

اگر یک حساب یوتیوب متصل به حساب بانکی و مانیتایز شده دارید، می‌توانید معیارهای خصوصی را ردیابی و تجزیه‌و‌تحلیل کنید. معیارهای خصوصی به شما درک عمیق‌تری از عمل‌کرد ویدئوهایتان در سطوح و دسته‌های مختلف می‌دهند. از انواع آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجزیه‌و‌تحلیل جمعیتی: شما از طریق این مورد می‌توانید مواردی مانند سن بازدیدکنندگان، جنسیت بازدیدکنندگان و معیارهای کشور بر اساس کانال خود را مشاهده کنید. این معیارها به شما این امکان را می‌دهند که مخاطبان خود را بهتر بشناسید و محتوای ویدئوی خود را برای آن‌ها تنظیم کنید.
  • بهینه‌سازی محتوا: این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا جدول تمام ویدئوها، جدول ویدئوهای برتر و عمل‌کرد برچسب‌های ویدئوهای خود را مشاهده کنید. از این معیار برای کشف انواع محتوایی که بهترین عمل‌کرد را دارند یا ویدئوهای با بهترین بازدهی گرفته تا عناوین ویدئو، استفاده کنید.
  • تجزیه‌و‌تحلیل مخاطب: از تجزیه‌و‌تحلیل مخاطب استفاده کنید تا بدانید مخاطبان شما چگونه محتوای ویدئوی شما را استفاده می‌کنند. معیارهای مخاطب شامل بازدیدهای ممتاز یوتیوب، منابع ترافیک بر اساس کانال، میزان بازدهی برچسب‌های ویدئو، منابع ترافیک، وضعیت پخش زنده، نوع دستگاه، سیستم‌عامل، و مکان پخش است.
  • تجزیه‌و‌تحلیل تعامل: زمانی که می‌خواهید درک کنید که چگونه مخاطبان با محتوای شما درگیر می‌شوند، از معیارها در تجزیه‌و‌تحلیل تعامل استفاده کنید. شما در این قسمت معیارهای کانال خود را خواهید یافت که شامل کشور (۴۵ کشور برتر در هر کانال یوتیوب)، منبع ترافیک و جدول دستگاه‌ها است.

اکنون که شما با معنی Impressions و تاثیرگذاری آشنا شده‌اید می‌توانید با کمک این مفاهیم راحت‌تر در یوتیوب فعالیت داشته باشید و بیش‌تر از همیشه تأثیرگذار باشید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها