ورود به جانویس

آموزش قدم به قدم گاید اینستاگرام

آموزش قدم به قدم گاید اینستاگرام
آموزش قدم به قدم گاید اینستاگرام

اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت گاید به رقابت با رقبای خود برخواست. در نتیجه آموزش گاید اینستاگرام برای افرادی همچون بلاگرها که محتواهایی خاص و متفاوت تولید می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

به طور کلی اینستاگرام، اپلیکیشنی پر مخاطب است و در چند سال اخیر کاربران باهوش توانسته‌اند از طریق این اپلیکیشن درآمد قابل توجهی کسب کنند. اولین و مهم‌ترین قدم برای کسب درآمد از اینستاگرام این است که با تمام اصطلاحات این اپلیکشین آشنا شویم و نحوه‌ی استفاده از قابلیت‌های جدید آن را یاد بگیریم.

در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی گاید اینستاگرام که یکی از جدیدترین قابلیت‌های اضافه شده به این اپلیکیشن است، صحبت و آن را به شما معرفی کنیم:

Guide اینستاگرام در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد. در ابتدا با توجه به شیوع بیماری covid-19، این قابلیت محدود به کاربرانی که در حوزه‌ی بهداشت و سلامت فعالیت داشتند، بود. اما در نوامبر سال ۲۰۲۰ این قابلیت همگانی شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

گاید اینستاگرام یا راهنمای اینستاگرام؟

با Guide اینستاگرام می‌توانید فضایی ایجاد کنید تا پست‌ها، با محتوای مرتبط در کنار یگدیگر قرار گیرند. با این کار دسترسی به پست‌ها را برای مخاطب پیج‌تان آسان‌تر می‌کنید. همچنین به کمک Guide اینستاگرام می‌توانید فضایی جذاب برای مخاطب خود ایجاد کنید. به همین دلیل Guide اینستاگرام به راهنمای اینستاگرام معروف شده‌است.

گاید اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

دسته‌بندی پست‌‌ها به وسیله‌ی گاید اینستاگرام، جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای به پیج شما می‌دهد. همچنین می‌توانید با گذاشتن گاید اینستاگرام، در قسمت استوری‌ها مخاطب خود را ترغیب کنید که پست‌های شما را ببینند. این امر باعث می‌شود که نرخ تعامل پیج‌تان افزایش پیدا کند. مخاطبان پیج شما می‌توانند با مراجعه به گاید اینستاگرام، به محتواهای دلخواهشان، حتی پست‌های قدیمی، به راحتی دسترسی پیدا کنند.

دسته‌بندی گاید اینستاگرام به چه صورت است؟

می‌توانید با استفاده از قابلیت گاید اینستاگرام پست‌های خود را در سه فیلد Products ،Places و Post دسته بندی کنید.

در Places با اضافه کردن Location می‌توانید پست‌های مرتبط پیج را با مکان‌های انتخابی دسته‌بندی کنید.

با انتخاب گزینه‌ی Post، پست‌های خود و یا پست‌هایی که سیو کرده‌اید را می‌توانید دسته‌بندی کنید.

گزینه‌ی Products صرفا برای پیج‌های فروشگاهی می‌باشد که به وسیله‌ی این ویژگی می‌توانید محصولات فروشگاه خود را دسته‌بندی کنید.

لازم به ذکر است به دلیل عدم دسترسی این مورد در ایران، این گزینه را بیشتر از این توضیح نمی‌دهیم!

مراحل ایجاد گاید اینستاگرام و دسترسی به این قابلیت!

ابتدا از آپدیت بودن اپلیکیشن اینستاگرام خود مطمئن شوید.

۱) به صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام خود بروید و گزینه‌ی + در بالای صفحه را انتخاب کنید.

۲) در نیم صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، روی گزینه‌ی Guide بزنید.

۳) پس از انتخاب گزینه‌ی Guide، نیم صفحه‌ای تحت عنوان Choose Guide Type برایتان باز می‌شود.

حال با انواع گاید اینستاگرام رو‌به‌رو می‌شوید که باید با توجه به کارایی و نوع پیج‌تان، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید.

مراحل ایجاد گاید اینستاگرام و دسترسی به این قابلیت!

اگر قصد دارید گاید از نوع Post بسازید، این مرحله را رد کنید و به سراغ بخش بعدی بروید اما اگر می‌خواهید گاید از نوع Places بسازید مراحل زیر را طی کنید:

آموزش گاید اینستاگرام (Places) در ۷ قدم!

از میان انواع گاید اینستاگرام، اگر گزینه‌ی Places را انتخاب کنید می‌توانید از پست‌های دیگران با توجه به مکانی که انتخاب کرده‌اید، در گاید خود استفاده کنید.

۴) پس از انتخاب گزینه‌ی Places، لوکیشن گوشی خود را روشن کنید. صفحه‌ای تحت عنوان Choose Place برایتان باز می‌شود.

۵) در قسمت Search و یا Find Location، لوکیشن مورد نظرتان را جستجو کنید. با توجه به جستجویی که انجام داده‌اید، عکس‌ها و ویدیوهایی به شما نشان داده می‌شود. پست‌هایی را که می‌خواهید در گاید خود دسته‌بندی کنید، انتخاب کنید و گزینه‌ی Next را بزنید.

۶) در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود چند گزینه وجود دارد. در پایین صفحه گزینه‌‌ای تحت عنوان Add Place وجود دارد که با انتخاب این گزینه می‌توانید مکان دیگری را سرچ کنید و عکس‌های بیشتری را برای گاید خود انتخاب کنید.

۷) با گزینه‌ی Add Title می‌توانید عنوان و یا Title مناسبی برای گاید اینستاگرام‌تان بنویسید.

۸) در بخش Change Cover Photo می‌توانید کاور را تغییر دهید  و کاور دلخواهتان را انتخاب کنید.

۹) در قسمت ?What is this guide about برای گاید خود، کپشن بنویسید. البته این امر اختیاری می‌باشد اما نوشتن آن را به شما توصیه می‌کنیم. چرا که نوشتن کپشن باعث می‌شود مخاطب درک بهتری از گاید شما بدست آورد.

۱۰) در Add Title دوم که برای هر پست می‌باشد، باید عنوانی را برای پست خود انتخاب کنید. پس از انجام مراحل گفته شده گزینه‌ی Next را بزنید. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود گزینه‌ی ‌Share را انتخاب کنید. هم اکنون گایدی که طراحی کرده‌اید در پیجتان منتشر شده‌است.

آموزش گاید اینستاگرام (Places) در ۷ قدم!

آموزش ساخت گاید اینستاگرام (Post)!

اگر از بین انواع گاید گزینه‌ی Post را انتخاب کردید، صفحه‌ای تحت عنوان ‌Choose photo & Videos برایتان باز می‌شود.

۴) در پایین این صفحه دو گزینه وجود دارد. با انتخاب گزینه‌ی Saved می‌توانید از بین پست‌هایی که سیو کرده‌اید، پستی را برای گاید خود انتخاب کنید و اگر گزینه‌ی Your Post را بزنید، از بین پست‌های خودتان می‌توانید برای گاید پست انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل گزینه‌‌ی Next  را بزنید.

۵) سپس صفحه‌ای برایتان باز می‌شود. در Add Title عنوانی برای گاید خود انتخاب کنید. در بخش ?What is this guide about  کپشن مرتبط با گاید اینستاگرام را بنویسید. این قسمت اختیاری می‌باشد اما نوشتن کپشن در این قسمت را توصیه می‌کنیم.

۶) در بخش Change Cover Photo می‌توانید کاور را تغییر دهید  و کاور دلخواهتان را انتخاب کنید.

۷) همانطور که برای ایجاد گاید از نوع Place گفتیم، در قسمت Add title دوم که برای هر پست است، باید عنوانی مناسب و مرتبط با پست بنویسید.

۸) پس از انجام مراحل بالا روی گزینه‌ی Next بزنید. سپس در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، گزینه‌ی Share را انتخاب کنید و اکنون گاید مورد نظر در پیج‌تان منتشر شده‌است.

آموزش ساخت گاید اینستاگرام (Post)!

اینستاگرام با این ویژگی، روش جدیدی را برای ارائه‌ی بهتر محتوا در اختیار کاربرانش قرار داده‌است. به‌ نظر شما کدام ویژگی گاید اینستاگرام باعث محبوبیتش می‌شود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها