ورود به جانویس

همه چیز در مورد تلگرام پریمیوم

همه چیز در مورد تلگرام پریمیوم
همه چیز در مورد تلگرام پریمیوم

تلگرام پریمیوم نسخه‌ی جدید تلگرام است. این نسخه خدمات بیشتری نسبت به نسخه‌ی رایگان ارائه می‌دهد.

تلگرام در حال حاضر یک نسخه پولی به نام Telegram Premium دارد. طرح اشتراک تقریبا یک دهه پس از آغاز به کار تلگرام در آگوست ۲۰۱۳ می‌رسد. Telegram Premium مانند برنامه‌های پولی استاندارد دارای ویژگی‌های اضافی است که برای کاربران رایگان قابل دسترسی نخواهد بود. به این ترتیب، این نسخه با نسخه رایگان برنامه متفاوت است.

در ادامه‌ی این مطلب همراه من باشید تا بیشتر با نسخه‌ی جدید تلگرام آشنا شوید:


تلگرام طرح اشتراک پرمیوم را راه اندازی کرد!

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد تلگرام پریمیوم رسمی است. این اولین نسخه پولی این پلتفرم است که ویژگی‌های اضافی‌تری نسبت به آن‌ چه که تلگرام در این سال‌ها ارائه‌ کرده است، دارد.

این اشتراک به شما این امکان را می‌دهد که از توسعه مداوم تلگرام پشتیبانی کنید و همچنین ویژگی‌های اضافی و انحصاری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

طبق گفته این پلتفرم، طرح پریمیوم می‌تواند ویژگی‌های موجود را برای پایگاه کاربری عظیم خود با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه ادامه دهد و در عین حال چندین ویژگی با منابع سنگین که برای مدت طولانی کاربران خواهان آن‌ها بوده‌اند را اضافه کند. این پلتفرم روی طرح پولی شرط‌بندی می‌کند تا به رایگان نگه داشتن سرویس خود برای سال‌ها کمک کند.

قیمت Telegram Premium به نظر می‌رسد از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما قیمت آن بین ۵ تا ۶ دلار است. علیرغم راه اندازی یک طرح پولی، تلگرام می‌گوید که ویژگی‌های رایگان موجود همچنان رایگان می‌مانند.


تلگرام پریمیوم چه تفاوتی با نسخه رایگان دارد؟

به لطف راه اندازی، کاربران اکنون می‌توانند از مزایای اضافی و همچنین ویژگی‌های مفید موجود در تلگرام بهره‌مند شوند. یکی از ویژگی‌های کلیدی ارائه شده توسط تلگرام پریمیوم، تجربه بدون تبلیغات است.

کاربران پریمیوم همچنین از محدودیت آپلود فایل ۴ گیگابایتی از محدودیت فعلی ۲ گیگابایتی برخوردار خواهند شد که حتی این محدودیت نسبت به محدودیت‌های موجود در پلتفرم‌های رقیب مانند واتساپ بالاتر است. با این حال، همه کاربران قادر خواهند بود فایل‌های حجیم را بدون محدودیت دانلود کنند. تفاوت‌های کلیدی بین گروه‌ها و کانال‌های تلگرام وجود دارد، اما ویژگی‌های پولی برای تجربه استفاده از هر یک از آن‌ها مفید خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های موجود می‌توان به دانلود سریع‌تر، قابلیت تبدیل صدا به متن، استیکرها و واکنش‌های منحصربه‌فرد، مدیریت بهتر چت، تصاویر پروفایل متحرک، نشان‌های ممتاز و آیکون‌های اپلیکیشن ممتاز اشاره کرد.


آیا تلگرام پریمیوم موفق خواهد بود؟

اگر کسی هستید که از تلگرام به عنوان پلتفرم ذخیره‌سازی خود استفاده می‌کنید و مشتاق آپلود فایل‌های بزرگتر هستید، معرفی Telegram Premium می‌تواند خبر خوبی باشد. اگر به انحصار و تجربه بدون تبلیغات نیز اهمیت می‌دهید (هیچ کس تبلیغات را دوست ندارد) این نسخه ارزشش را دارد. همچنین در صورت تمایل به حمایت از تیم دارید، می‌توانید اشتراک بگیریپ.


آیا نسخه‌ی جدید تلگرام ارزش هزینه کردن را دارد؟

بستگی به این دارد که برای چه هدفی از این پلت‌فرم می‌خواهید استفاده کنید. Telegram Premium نسخه پولی تلگرام است که دارای ویژگی‌های اضافی است. طبق پلتفرم پیام‌رسانی فوری، Premium به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های پرمصرف را می‌دهد که کاربران مدت‌هاست از پلتفرم درخواست می‌کردند. علاوه بر این، با چند امتیاز عالی دیگر نیز عرضه می‌شود. اما آیا تلگرام پریمیوم ارزش پرداخت را دارد؟


قیمت تلگرام پریمیوم!

Telegram Premium از مدل اشتراک ماهانه استفاده می‌کند و  همانطور که گفته شد بسته به موقعیت مکانی شما بین ۴ تا ۶ دلار هزینه دارد. متاسفانه، تلگرام نسخه آزمایشی رایگان ارائه نمی‌دهد.  نسخه پولی چندین ویژگی کلیدی را دارد. همچنین برای اینکه دوستانتان نسبت به اشتراک پرمیوم شما حسادت کنند، یک نشان ویژه در کنار نام شما قرار می‌گیرد.


آیا تلگرام پریمیوم ارزشش را دارد؟

بسیاری از ویژگی‌های جدید مفید هستند، اما سوال اصلی این است که آیا آن‌ها ارزش پرداخت دارند یا خیر. خب این به عوامل مختلفی بستگی دارد. نکته اصلی نحوه استفاده از تلگرام است. با توجه به محدودیت حجم بالای آپلود فایل در نسخه رایگان، تعجب نمی‌کنیم اگر از تلگرام به عنوان سرویس ذخیره‌سازی ابری خود استفاده کنید.

اگرچه برای تلگرام پریمیوم به این منظور ایجاد نشده است، اما عدم وجود محدودیت در اندازه فایل‌هایی که ذخیره می‌کنید، تلگرام را به یک سرویس ذخیره‌سازی ابری بالقوه تبدیل کرده است. اگر این یکی از کاربردهای اصلی شما است، محدودیت حجم آپلود فایل ۴ گیگابایتی آن می‌تواند بسیار برایتان کاربردی باشد و قطعا از این قابلیت قدردانی خواهید کرد.

اگر محتوای رسانه‌ای ایجاد می‌کنید و از تلگرام به عنوان کانال توزیع اصلی خود استفاده می‌کنید، افزایش محدودیت آپلود یک ویژگی موهبتی است و اگر محتوایی از را روی پلتفرم دانلود می‌کنید، افزایش سرعت دانلود ممکن است ارزش پول را داشته باشد.

آیا تلگرام پریمیوم ارزشش را دارد؟

اگر از این پلتفرم فقط برای تماس با دوستان خود یا همگام شدن با کانال‌های تلگرامی مورد علاقه خود استفاده کنید، پرداخت برای Premium چندان منطقی نیست. به عنوان مثال، توانایی پیوستن به حداکثر ۵۰۰ کانال در حال حاضر بیش از حد است. همچنین برای ویژگی‌هایی مانند پوشه‌های چت، طول بیو، چت‌های پین‌شده، استیکرهای مورد علاقه و فایل‌های GIF ذخیره‌شده نیازی به محدودیت مضاعف ندارید، زیرا محدودیت فعلی نسخه رایگان کافی است.

تبلیغات در این پلتفرم نیز فراگیر نیستند، می‌توانید با آن‌ها زندگی کنید و ویژگی Voice-to-Text غیر ضروری است. سایر ویژگی‌های تلگرام پریمیوم عمدتا برای اهداف زیبایی شناختی هستند.

نکته اصلی این است که با توجه به قیمت اشتراک، Telegram Premium برای بسیاری ارزش آن را ندارد. به طور خلاصه، اگر به طور معمول از پلتفرم استفاده می‌کنید، هزینه کمتری برای پرداخت هزینه Telegram Premium وجود دارد، مگر اینکه به حمایت از توسعه پلت فرم و تضمین آینده آن اهمیت دهید.

در واقع، تلگرام دارای انبوهی از ویژگی‌های مفید نسبت به پلتفرم‌های رقیب مانند واتساپ است و همانطور که می‌دانید همین مسئله باعث برتری و کوچ افراد از واتساپ به تلگرام است.


قبل از پرداخت، ارزش پول را ارزیابی کنید!

خدمات زیادی با طرح‌های ممتاز در بازار دیجیتال وجود دارد که ممکن است کاربرد کمی برای شما داشته باشد. ارزیابی ارزشی که بابت پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید کاری عاقلانه‌ست. با انجام این کار، از خرج کردن پول نقد زیاد برای خدماتی که به آن‌ها نیاز ندارید یا کاربرد کمتری دارید، جلوگیری می‌کنید.


۸ ویژگی تلگرام پریمیوم!

۸ ویژگی تلگرام پریمیوم!

Telegram Premium کمی بیشتر از نسخه رایگان خدمات ارائه می‌دهد. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های آن می‌اندازیم:

تلگرام پریمیوم، نسخه پولی تلگرام است. نسخه پولی به عنوان راهی برای کمک به اجرای پلتفرم و توسعه بیشتر آن ارائه شده است. اما به غیر از آن، چه چیزی برای شما مفید است؟


۱) تلگرام پریمیوم بدون تبلیغات است!

تلگرام پریمیوم بدون تبلیغات است. این بدان معناست که دیگر پیام‌های تبلیغاتی را که گاهی در کانال‌های بزرگ، عمومی و یک به چند ظاهر می‌شوند، نخواهید دید.

با این حال، تبلیغات تلگرام به کشورهایی محدود شده است، بنابراین ممکن است برخی از کاربران در وهله اول آن را دریافت نکنند. اما برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، حذف تبلیغات می‌تواند یک عامل تعیین کننده در مورد ارزش خرید Telegram Premium باشد.


۲) محدودیت‌های دو برابر شده!

ویژگی اصلی تلگرام پریمیوم محدودیت‌های مضاعف در ویژگی‌های مختلف موجود است. قابل توجه‌ترین محدودیت حجم آپلود فایل از ۲ گیگابایت به ۴ گیگابایت است. با انجام این کار، اکنون می‌توانید ویدیوهای طولانی‌تر و با کیفیت بالا یا تصاویر با وضوح بالاتر را روی پلتفرم آپلود کنید. تلگرام پریمیوم همچنین تعداد کانال‌ها و گروه‌های بزرگی را که می‌توانید به آن‌ها بپیوندید دو برابر می‌کند و این عدد از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ می‌رسد.

سایر ویژگی‌های با محدودیت‌های دو برابر شده در Premium عبارتند از: طول بیوگرافی، چت‌های پین‌شده، لینک‌های عمومی، استیکرهای مورد علاقه، فایل‌های GIF ذخیره‌شده، پوشه‌ها و چت‌ها در هر پوشه.

تنها استثنا تعداد حساب‌های متصل است که Premium به شما امکان می‌دهد چهار حساب را با شماره تلفن‌های مختلف متصل کنید، در حالی که نسخه رایگان به سه عدد محدود است. افزودن چند اکانت یکی از کاربردی‌ترین امکانات تلگرام است.


۳) سرعت دانلود بالا!

با پرداخت هزینه تلگرام پریمیوم، سرعت دانلودی را نیز دریافت می‌کنید که به همان سرعتی که اتصال اینترنت شما نیز، بستگی دارد. این با محدودیت حجم بالای آپلود فایل ۴ گیگابایتی همراه است. این بدان معناست که شما می‌توانید فایل‌های بزرگتر را آپلود کرده و در صورت تمایل آن‌ها را با بیشترین سرعت ممکن دانلود کنید.


۴) تبدیل صدا به متن

تلگرام مدت‌هاست که از پیام‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و نسخه پولی آن را با افزودن قابلیت تبدیل صدا به متن به سطح بالاتری ارتقا یافته است و نت‌های صوتی شما را به متن تبدیل می‌کند.

کاربرد اصلی این ویژگی زمانی است که در یک محیط پر سر و صدا یا محیط عمومی هستید و هدفون ندارید، یا حتی زمانی که در حال تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی هستید و نمی‌خواهید برای پخش نت صوتی مکث کنید.


۵) ری‌اکشن‌ها و استیکرهای منحصربه‌فرد

در نسخه رایگان، تلگرام تعداد زیادی استیکر و ری‌اکشن در دسترس کاربران خود قرار داده است. علاوه بر آن، با اشتراک Premium به موارد انحصاری‌تری نیز دسترسی خواهید داشت.

استیکرهای پریمیوم بزرگتر از نمونه‌های معمولی هستند و جلوه‌های بیشتری دارند. در زمان راه اندازی، تلگرام پریمیوم دارای بیش از ۲۰ استیکر سفارشی و ری‌اکشن است. این شرکت می‌گوید برنامه‌هایی برای اضافه کردن موارد بیشتری در آینده دارد.


۶) نشان‌ها و آیکون‌های برتر

شما می‌توانید با بررسی پروفایل خود متوجه شوید که آیا کاربر برای تلگرام Premium هزینه می‌کند یا خیر.

تلگرام یک نشان ممتاز در کنار نام شما به عنوان یک کاربر ممتاز خواهد داشت. علاوه بر این، برای زیبایی شناسی، می‌توانید بین چهار نماد مختلف  انتخاب کنید.

با این حال، خوب است توجه داشته باشید که نمادهای ممتاز لزوما مفید نیستند، زیرا برای مثال می‌توانید صفحه اصلی آیفون خود را با بسته‌های آیکون iOS سفارشی کنید. همین امر برای اندروید با استفاده از آیکون‌ها و تم‌های مختلف نیز صادق است.


۷) تصاویر متحرک پروفایل

تلگرام در حال حاضر به شما امکان می‌دهد ویدیوها را به عکس پروفایل خود اضافه کنید. نسخه پولی تضمین می‌کند که ویدیوهای شما به‌عنوان یک انیمیشن برای همه و در سرتاسر برنامه نمایش داده می‌شوند؛ از جمله در فهرست چت و صفحه‌ی چت‌ها.


۸) مدیریت چت بهتر

اگر کانال‌های زیادی را دنبال کنید و در چندین گروه عضو باشید، تلگرام می‌تواند کمی پر سر و صدا شود. با این نسخه، می‌توانید پوشه‌های چت در تلگرام ایجاد تا به سازماندهی چت‌های خود کمک کنید.

اما علاوه بر آن، پلن پولی به شما امکان می‌دهد تا پوشه‌های تلگرام بیشتری (تا ۲۰ عدد) ایجاد کنید و می‌توانید یک پوشه پیش‌فرض تنظیم کنید که هنگام باز کردن برنامه نشان داده شود. دیگر ویژگی مدیریت چت ممتاز به طور خودکار چت‌ها را از افراد غیر مخاطب بایگانی می‌کند.

دیگر ویژگی مدیریت چت این است که تلگرام پریمیوم به طور خودکار چت‌های افراد غیر مخاطب را بایگانی می‌کند!


جمع‌بندی…

تلگرام به دلیل استراتژی‌هایی که دارد و امکاناتی که ارائه می‌دهد، حتی در نسخه‌ی رایگان، همیشه از رقبا جلوتر بوده است. با هر به روز رسانی، پلتفرم پیشرفت‌های جزئی را اضافه می‌کند و با گذشت زمان، پلتفرم را برای کاربرانش بهتر می‌کند. اگر می‌خواهید از نسخه‌ی جدید تلگرام استفاده کنید، ابتدا ویژگی‌ و قابلیت‌ها و سپس از نظر ارزش ارزی آن را بررسی کنید.

نظر شما درباره‌ی این نسخه‌ی تلگرام چیست؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌بندی‌ها